SleepChart سعی خواهد کرد که مقدار کم شبانه روزی را که با خواب آلودگی بالا، دمای پایین، ACTH پایین، ملاتونین بالا و غیره مرتبط است، تقریبی کند. فرض اساسی این است که شما سعی نمی کنید خواب خود را تنظیم کنید. در عوض به تلاش برای بیدار ماندن فکر کنید. هنگام تهیه لیستی از موارد، ایده ها یا افکار، AP Style از کاما سریال استفاده می کند. من از تعمیم این داده ها منصرف می شوم زیرا در حالی که حجم نمونه بزرگ است، گروهی از افراد که خود انتخاب می کنند از برنامه ردیابی خواب استفاده می کنند. این قانون ناسا را ​​ملزم می کند که فناوری هایی را که برای استفاده تجاری اختراع و توسعه می دهد، ترویج کند. Heat که به عنوان اولین فیلمی که آل پاچینو و رابرت دنیرو را با هم روی پرده می بیند (در حالی که هر دو در پدرخوانده 2 بازی می کردند، شخصیت هایشان هرگز با هم ارتباط برقرار نمی کردند)، به دنبال نیل مک کاولی دنیرو، یک دزد چیره دست است، در حالی که او تلاش می کند قانون و باهوش ترین شخصیت آن، کارآگاه وینسنت هانا (پاچینو) را دور بزند. فیلم Scarface به کارگردانی برایان دی پالما و همچنین با بازی مری الیزابت ماسترانتونیو و میشل فایفر، پاچینو را در نقش پناهجوی کوبایی تونی مونتانا بازی می کند، یک فروشنده شرور مواد مخدر که به میامی دهه 1980 می آید و در نهایت امپراتوری جنایتکارانه ای را که بر پایه قاچاق مواد مخدر و کوه هایی از مواد مخدر ساخته شده است، جمع می کند.

فیلم Scarface به دلیل تأثیری که بر کل ژانر دارد، با صحنه‌های جویدنی صحنه پاچینو و یک دوست نه چندان کوچک با گلوله‌های بسیار بزرگ، بهترین فیلم برای شروع این فهرست است. در این لحظه قهرمان دوم در صحنه ظاهر شد. ماتیلدا (ناتالی پورتمن)، دختر 12 ساله‌ای که در شهر نیویورک زندگی می‌کند و از سنین پایین در معرض جنبه‌های افتضاح زندگی قرار گرفته است: خانواده‌اش در محله‌ای فقیر نشین زندگی می‌کنند و پدر بدرفتارش برای فروشندگان مواد مخدر کار می‌کند، مواد مخدر را بریده و ذخیره می‌کند. در این درام پلیسی سخت، سریع و نوآورانه، کارآگاهان پلیس نیویورک، جیمی «پوپی» دویل (هکمن) و شریک او، بادی روسو، در مورد جزئیات مواد مخدر، تلاش می‌کنند منبع توزیع هروئین از اروپا به ایالات متحده را ردیابی کنند. این فیلم که از رمانی به همین نام نوشته ریموند چندلر در سال 1939 اقتباس شده است، کارآگاه سرسخت معروف او فیلیپ مارلو را می بیند که تلاش می کند راز پشت باج گیری مداوم یک میلیاردر منزوی و دختران دشوارش را کشف کند، خواب بزرگ عمدتاً به عنوان وسیله نقلیه ای با بازی زن و شوهر واقعی هالیوود باگاری باگاری و هامپهر به یاد می آید. یکی از تاثیرگذارترین فیلم هایی که تا کنون از ژانر جنایی بیرون آمده است، خواب بزرگ، پایه بسیاری از فیلم های پلیسی و جنایی را که این روزها به سینماها راه پیدا کرده اند، گذاشت.

Confidential (1997) به کارگردانی کرتیس هانسون و با بازی کوین اسپیسی، راسل کرو، گای پیرس، دنی دویتو و کیم بسینجر، یک فیلم پلیسی اساسی است. درام جنایی برزیلی شهر خدا در سال 2002 از رمانی به همین نام در سال 1997 نوشته پائولو لینز اقتباس شده است و طرح داستان بر اساس رویدادهای واقعی است. در حالی که مجبور شدیم تلاشی هماهنگ انجام دهیم تا تعداد زیادی از فیلم‌های تارانتینو را وارد نکنیم (یک عذرخواهی به شما بدهکاریم، Reservoir Dogs)، بدون صحبت در مورد Pulp Fiction، بحث در مورد ژانر جنایی غیرممکن است. همانطور که در داستان سرایی خود انقلابی است و در تصویرسازی و زیبایی بصری نمادین است، Pulp Fiction تارانتینو همچنین دارای یکی از بهترین موسیقی متن های تاریخ سینما است. محله چینی ها با الهام از جنگ های آبی کالیفرنیا در اوایل دهه 1900، فیلم فوق العاده ای است که موقعیت جک نیکلسون را به عنوان یکی از مردان برجسته هالیوود تثبیت کرد و از آن زمان به عنوان یکی از بهترین نمونه ها در تاریخ فیلمنامه نویسی تدریس شده است (به طور جدی … این فیلمنامه ای است که وقتی به مدرسه فیلمسازی می روید به شما نشان می دهند. The Departed اسکورسیزی را در حال کارگردانی لئوناردو دی کاپریو، مت دیمون و جک نیکلسون در داستانی درباره دنیای جنایتکار پیچیده شهر بوستون دید.

این فیلم با بازی ری لیوتا، جو پشی و رابرت دنیرو، اقتباسی از متن غیرداستانی نیکلاس پیلگی Wiseguy است و ظهور و سقوط هنری هیل، یک عضو مافیایی درگیر با خانواده جنایتکاران لوچس را دنبال می کند. این فیلم حماسی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و با بازی آل پاچینو، رابرت دنیرو، دایان کیتون، جان کازال و رابرت دووال، که در سال 1972 پدرخوانده (که بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد)، اسطوره‌شناسی خانواده کورلئونه را با ارائه اولین وقایع قبل و بعد از داستان‌های دوقلو گسترش می‌دهد. تصمیم بسیار سختی بود که پدرخوانده را در رتبه اول این فهرست قرار ندهیم، اما وقتی فشار وارد شد، دلیلی پیدا نکردیم که هیچ فیلم جنایی را بالاتر از «رفقای خوب» مارتین اسکورسیزی قرار دهیم، فیلمی که از همان خط اولش یک فیلم کلاسیک جنایی است («تا جایی که یادم می‌آید، همیشه می‌خواستم یک گانگستر باشم.» The Godfather II که هنوز به عنوان یکی از بهترین ها در تاریخ این ژانر شناخته می شود، دنباله ای شایسته برای یکی از معدود شاهکارهای تاریخ است. لئون و ماتیلدا که یکی از غیر محتمل‌ترین دوتایی تاریخ سینماست، شیمی غیرقابل انکاری دارند که این فیلم را به یکی از بزرگترین فیلم‌های جنایی ساخته شده تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *