آیا پیش آمده که از تخفیفی عالی خوشحال شوید، اما بعد بفهمید که قیمت همان کالا در بازار کمتر از قیمت تخفیف‌خورده آن بوده است؟ اگر پاسختان مثبت است، شما دچار خطای لنگر انداختن شده‌اید. اثر لنگر انداختن وقتی رخ می‌دهد که ما بر اساس همان اطلاعات اولیه به‌سرعت تصمیم می‌گیریم یا قضاوت می‌کنیم. در این مقاله پس از تعریف این خطای شناختی با مثال، پیامد‌هایش و روش‌های پیشگیری از آن را بررسی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *