برای شما که درمان مناسبی برای خروپف خود پیدا می کنید، 7 راه حل موثر برای خروپف وجود دارد که می توانید خودتان در خانه امتحان کنید. همچنین می توانید مطالعه خواب را در خانه انجام دهید. اغلب اوقات، اولین مورد را می توان در یک شب در خانه انجام داد و به شما می گوید که آیا خروپف شما نشانه یک مشکل بزرگتر است، مانند آپنه خواب، بر اساس اینکه چند بار در ساعت خواب شما را مختل می کند. ما همیشه نفس می کشیم، اما به ندرت در بیداری خروپف می کنیم. محصولات ساده ای وجود دارد که اگر خروپف شما به دلیل باز بودن دهان شما هنگام خواب باشد، می توانید از آنها استفاده کنید. این محصولات یا آلرژی‌ها می‌توانند ماهیچه‌هایی را که راه‌های هوایی را مسدود می‌کنند شل کرده و باعث خروپف فرد شوند. از نظر پزشکی، خروپف به عنوان صدایی است که در اثر لرزش مجاری تنفسی ایجاد می شود که فقط در هنگام خواب ظاهر می شود.

راه هوایی کوچک: اگر مجرای تنفسی فوقانی باریکی دارید، ممکن است بیشتر خروپف کنید. با این وجود، صدای آنها معمولاً به عنوان خروپف در نظر گرفته نمی شود، بلکه فقط به عنوان صداهای خفیف ایجاد شده توسط دستگاه تنفسی در نظر گرفته می شود. مسیرهای باریک باعث ایجاد صداهای بلندتر می شوند زیرا فضای بیشتری برای اصطکاک و در نتیجه ارتعاش وجود دارد. خروپف ناشی از ارتعاش کام نرم در پشت دهان و یوولا است که از آن به پایین کشیده شده و راه هوایی را می پوشاند. فشار مثبت مداوم راه هوایی: فشار مثبت مداوم راه هوایی که به اختصار CPAP نامیده می شود، یکی از مناسب ترین اقدامات برای خروپف و رهایی از بیماری های هشدار دهنده همراه با آن است. کوبلاسیون توربینات: برای کسانی که به دلیل انسداد هوای بینی خروپف می کنند، کوبلاسیون شاخک بهترین اقدام است. هنگامی که شاخک تحتانی بینی ملتهب می شود، انسدادی در تنفس ایجاد می کند که باعث خروپف می شود. گاهی اوقات احتقان بینی تنفس از طریق بینی را دشوار می کند. گرفتگی بینی. مخاط راه های هوایی بینی را منقبض می کند. تحریک در این ناحیه راه های هوایی سینوسی را باریک می کند.