رژیم غذایی نامناسب سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کند و از خلاص شدن موثر از شر عفونت جلوگیری می کند. می توانید از نکات بالا برای کمک به خلاص شدن از شر مشکلات آکنه استفاده کنید. متأسفانه آکنه به دلیل آثاری که روی پوست به جا می گذارد می تواند منبع بزرگی برای خجالت باشد. همه اهمیت تمیز نگه داشتن پوست خود را می دانند (مخصوصاً اگر دارای آکنه یا پوست مستعد آکنه هستید) و بخار دادن به شستشوی پوست از داخل به بیرون کمک می کند (موثرترین راه برای تمیز کردن پوست مطمئناً!). حمام منظم معمولا برای تمیز نگه داشتن منافذ مردانه کافی است. برای حفظ سلامت پوست خود باید از مصرف این نوشیدنی ها اجتناب کنید و می توانید آنها را با آب زیاد جایگزین کنید. این مطالعه نشان داد که غدد چربی در پوست از طریق گیرنده‌های CRH خاصی که روی سلول‌های ترشح کننده روغن غده وجود دارند به CRH پاسخ می‌دهند. نوزادان کوچک ممکن است به دلیل طولانی شدن هورمون های مادری پس از زایمان، آکنه ایجاد کنند، که ممکن است باعث تحریک غدد چربی کودک شود.

2. آیا آب لیمو برای آکنه مفید است اگر می خواهید سریع آکنه را از بین ببرید، شب ها آب لیمو را روی صورت خود بمالید. برخی از صابون های صورت در واقع می توانند منافذ را “کوچک” کنند. در صورت تمایل می توانید چیزی مانند روغن اسطوخودوس به آب اضافه کنید. یک لگن را با آب بسیار داغ پر کنید. اگر آب گرم شیر شما به اندازه کافی داغ نیست، ممکن است لازم باشد یک کتری را بجوشانید و سینک را با آن پر کنید. اگر احساس کردید خیلی زیاد است زودتر بیایید. تا آنجا که می خواهید، وسواس زیادی به فعالیت های پاکسازی صورت نگیرید، زیرا شستن بیش از حد صورت می تواند پوست را به طور استثنایی منقبض کند. اگرچه راه‌های زیادی برای خلاص شدن از شر آکنه/جوش وجود دارد، اما عمدتاً بستگی به واکنش پوست شما به آن دارد. محصولات زیادی وجود دارند که دارای مواد شیمیایی هستند و می توانند باعث تحریک پوست شما شوند. اگر در آینه به بالا نگاه کنید، رنگ پوستتان قرمز خرچنگی شده است. از رژگونه های پودری به جای رژگونه های کرمی استفاده کنید که پوست را چرب تر نشان می دهند. ممکن است برای شما هم کارساز نباشد – پوست هر کس متفاوت است و در حالی که این درمان برای من و افراد دیگر عالی عمل کرده است، ممکن است داستان متفاوتی برای شما باشد.

درمان آکنه انواع مختلفی دارد. با وجود تمام این موارد، هنوز هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، تنها راه حل هایی برای درمان وجود دارد. واقعیت این است که هیچ رابطه ای بین آنچه می خورید و آکنه وجود ندارد. خوشبختانه، همیشه راهی برای مبارزه با مشکل آکنه شما وجود دارد. چین و چروک، چشم های پف کرده، حلقه های تیره، آکنه و جوش های سرسیاه همگی در نتیجه مجبور کردن بدن به انجام کارهای بیشتر هستند. 6. انگور: انگور همچنین منبع خوبی از ویتامین C است و برای درمان جوش و آکنه بسیار مفید است. این عادت فقط مشکل شما را در مورد آکنه بدتر می کند. سپس، پوست شما با تولید روغن بیشتر برای جایگزینی چربی از دست رفته واکنش نشان می دهد. تمیز کردن صورت با گلاب نه تنها صورت شما را پاک می کند، بلکه به پوست شما رنگی گلگون می دهد. صورت و گردن خود را به آرامی با انگشتان خود لایه برداری کنید و روی هر ناحیه مشکل دار دارای جوش های سرسیاه یا چین و چروک تمرکز کنید. یک کلمه احتیاط: برای مناطقی که مشکل دارند یا فعالیت های التهابی زیادی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *