فقط توجه داشته باشید که هر چه بیشتر مراقب صورت خود باشید، نتایج بهتری خواهید داشت. همه آنها قول می دهند که به کاهش علائم مربوط به این بیماری پوستی خاص کمک کنند، اگرچه تعدادی از این داروهای بدون نسخه به مراتب بهتر از سایرین هستند. برخی افراد بهتر است از تیغ برقی استفاده کنند. سیر یک آنتی اکسیدان عالی است و پوست شما از استفاده از آن سود می برد. با پیروی از این نکات و استفاده از تکنیک‌های خوب مراقبت از پوست، باید در حفظ رنگ پوست شفاف و از بین بردن آکنه به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید. مطالعات نشان داده‌اند که درمان‌های مراقبت از پوست آکنه با روغن درخت چای نسبت به درمان‌هایی که حاوی بنزوئیل پراکسید، رایج‌ترین ماده در بسیاری از محصولات تجاری هستند، کمتر تحریک‌کننده هستند. این جایگزین تهاجمی با درمان جوش های آکنه بسیار قدرتمند است. آنتی بیوتیک ها و کرم های آکنه معمولا ابتدا برای پاکسازی پوست و جلوگیری از جوش های بیشتر تجویز می شوند.

علاوه بر این، ذکر شده است که در اکثر موارد به مواد قابض نیازی نیست، مگر اینکه پوست شما ذاتاً کاملاً چرب باشد. پاپول ها: پاپول ها به صورت برجستگی های کوچک قرمز رنگ روی پوست ظاهر می شوند که در لمس بسیار حساس هستند. 6. زردچوبه، زیره، گشنیز و فلفل سیاه از ادویه های هندی هستند که برای پاکسازی ناخالصی ها و تغذیه غیر مستقیم پوست استفاده می شوند. برای تمیز نگه داشتن پوست و کاهش تحریک و حساسیت، باید صورت خود را یک یا دو بار در روز با یک نوار یا مایع پاک کننده ملایم بشویید. این یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین درمان هاست و در بهبود سلامت کلی، بافت و درخشندگی پوست نیز بسیار موثر است. یک گشت و گذار در هر داروخانه نشان می دهد که انبوهی از آماده سازی ها، پمادها و درمان های لوسیون برای آکنه وجود دارد. بسیاری از نوجوانان به احتمال زیاد به جوش و آکنه مبتلا می شوند زیرا پوست آنها سعی می کند خود را با تغییرات هورمونی در طول سال های نوجوانی وفق دهد. نکته 1 مراقبت از پوست آکنه: به آرامی اسکراب کنید اولین نکته مراقبت از پوست آکنه ای که با شما به اشتراک می گذارم این است که همیشه باید پوست خود را به نرمی تمیز کنید.

رعایت بهداشت سر هنگام مبارزه با آکنه بسیار مهم است، اکثر متخصصان توصیه می کنند که به آرامی پوست خود را با یک پاک کننده سبک دو تا سه بار در روز تمیز کنید. می توانید به دنبال دارو از یک متخصص پوست باشید یا می توانید از داروهای خانگی یا طبیعی نیز استفاده کنید. خبر خوب این است که اگر آن را دارید، داروهای فوق را امتحان کنید، از فشار دادن جوش ها خودداری کنید (این کار باعث ایجاد زخم می شود) و آن را محکم کنید. آکنه و جوش نوعی بیماری است که بیشتر نوجوانان را درگیر می کند. از آنجایی که همه افراد زمانی تحت تاثیر آکنه قرار می گیرند، زمان دقیق درمان آن زمانی است که شما را آزار می دهد یا زمانی که احتمال ایجاد اسکار وجود دارد. شما همچنین می توانید آکنه را با تغییر به برخی از پایه های مبتنی بر آب درمان کنید. این نه تنها برای پوست شما مضر است، بلکه می توانید باکتری های عامل آکنه را در زیر پوست خود پخش کنید. آکنه یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که می تواند شما را از لحاظ جسمی و روحی تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *