در این حالت از لیزر برای برداشتن چند لایه بالایی پوست استفاده می شود. آنها سموم را از پوست شما پاک می کنند، خطوط صاف، چین و چروک را کاهش می دهند، حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم و موارد دیگر را کاهش می دهند. مصرف مکمل MSM باعث نرم شدن پوست، بهبود نفوذپذیری پوست و کمک به پاکسازی منافذ می شود. علاوه بر این، شستشوی بیش از حد به طور اجتناب ناپذیری منجر به خشکی و آسیب پوست می شود و باعث عفونت بیشتر می شود که می تواند آکنه شما را تشدید کند! رایج ترین داروهای آکنه بدون نسخه می توانند به پاکسازی مکانیک آکنه در هنگام شکل گیری کمک کنند. بسیاری از لوسیون ها و کرم ها در داروخانه ها فروخته می شوند تا از بروز آکنه جلوگیری کرده و آن را از بین ببرند. هنگامی که از آکنه رنج می برید باید به شدت از آرایش خودداری شود. آرایش شرایط آکنه را بدتر می کند. حتی اگر آکنه می گیرید، نمی خواهید آن را بدتر کنید. حتی زمانی که پاکسازی را مشاهده کردید، باید به استفاده از درمان آکنه ادامه دهید.

روغن ها و آب میوه ها – اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مزایای استفاده از مواد طبیعی مانند روغن بادام – که در واقع می تواند به از بین بردن جای جوش کمک کند – نمی تواند نادیده گرفته شود. بسیاری فکر می کنند که استفاده از درمان های طبیعی آکنه به معنای نخوردن غذاهایی است که دوست دارید. کندن جوش ممکن است سریع ترین راه برای پاک کردن آن به نظر برسد، اما بیرون زدن آن در واقع می تواند اوضاع را بدتر کند. من دوست دارم که آیورودا هنگام درمان آکنه احساسات و استرس را نیز در نظر بگیرد، زیرا اینها عوامل بزرگی هستند. لیزر درمانی فرکشنال این نوع درمان در سطح عمیق‌تری نسبت به لایه‌برداری با لیزر یا درم ابریژن عمل می‌کند، چون لیزر درمانی فرکشنال لایه بالایی بافت را زخمی نمی‌کند، زمان بهبودی کوتاه‌تر است. بسیاری از نوجوانان به این نوع آکنه مبتلا می شوند. همانطور که در برخی مطالعات مشخص شده است، آکنه در نوجوانان می تواند باعث کاهش عزت نفس و حتی افسردگی و خودکشی شود. مطالعات همچنین نشان داده اند که آکنه در نوجوانان می تواند باعث ناامنی اجتماعی آنها شود. اما، اگر شما یک مرد یا زن بالغ هستید و از آکنه رنج می برید، پاسخ هایی وجود دارد که می توانید پیدا کنید. این می تواند آنها را بدتر کند و باعث ایجاد اسکار دائمی شود.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که بدن شما در حال حاضر مرحله سختی را پشت سر می گذارد. به یاد داشته باشید که پوست خود را چه به صورت شیمیایی یا با دست، لایه برداری کنید و این ممکن است به شما کمک کند که منافذ پوست شما عفونی نشود. انجام این کار باعث از بین رفتن آکنه شما نمی شود. دلیل اینکه پسران و دختران نوجوان بیشتر به آکنه مبتلا می شوند، تغییرات هورمونی است که در نتیجه بلوغ اتفاق می افتد. ممکن است در دوران نوجوانی آکنه کم یا اصلاً وجود نداشته باشد، اما این به معنای فعال بودن و اجازه ندادن به خود برای خوردن غذاهای بد است. داشتن یک روال سلامتی یعنی هر هفته یک بار یا بعد از روزهای پر استرس برای خود وقت بگذارید. اینها شامل داشتن رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب فراوان، خواب کافی و ورزش در فضای باز است. ویتامین D که برای داشتن پوستی سالم ضروری است. باید ترکیبی از تعادل تغذیه ای مناسب و مراقبت مناسب از پوست وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *