به عنوان یک ماده طبیعی، فواید عسل برای آکنه شامل از بین بردن باکتری های روی آکنه به دلیل ماهیت آنتی باکتریال موجود در عسل است. نمک همچنین به طور طبیعی تعادل pH طبیعی پوست صورت را حفظ می کند تا بروز آکنه را به حداقل برساند. محتوای آهک، همانطور که در بالا ذکر شد، برای از بین بردن آکنه روی پوست صورت بسیار موثر و موثر است. سفیده تخم مرغ همچنین در پاکسازی پوست صورت و جلوگیری از رشد باکتری های مولد آکنه کارایی خود را ثابت کرده است. سفیده تخم مرغ حاوی ترکیبی پروتئینی به نام آلبومین است که به طور طبیعی باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد زیرا این ترکیبات پروتئینی می توانند به ساختار سلول های باکتری مولد آکنه آسیب برسانند. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیمی به نام آنزیم لیزوزیم است که به طور بالقوه می تواند باکتری های عامل آکنه را از بین ببرد. وقتی با جوش‌ها بازی می‌کنید، می‌توانید با زدن جوش‌ها یا باز کردن آن‌ها، التهاب بیشتری ایجاد کنید. علاوه بر این، عسل همچنین می تواند بافت پوست آسیب دیده ناشی از آکنه را بهبود بخشد. با نحوه مراقبت از صورت آشنا شوید تا جوش نزنید تا نیازی به احساس اثرات روانی ناشی از آکنه مانند کاهش اعتماد به نفس نداشته باشید.

اول از همه، باید روی ویتامین ها و عناصر مورد نیاز پوست آکنه تمرکز کنید. اولین راه این است که سفیده تخم مرغ را به یک ماسک طبیعی تبدیل کنید. البته بهترین درمان در وهله اول جلوگیری از وقوع آن است. در حال حاضر لایه پوست شما معمولا برای درمان واقعی شما آماده است. این نوع درمان خانگی برای آکنه باید روی صورت یا سایر مناطق آسیب دیده اعمال شود. هنگام حمام کردن، باید از آب گرم و خیلی سرد روی نواحی پوستی که تحت تأثیر آکنه قرار گرفته اند، اجتناب کنید. پس از آن، سفیده تخم مرغ را در ناحیه پوست خود که جای زخم آکنه وجود دارد، بمالید. برای برخی از افراد تازه وارد سال های نوجوانی می شوند و افراد دیگری هم هستند که در بیشتر دوران بزرگسالی خود از جوش رنج می برند. 7. خیار: خیار دارای خواص تسکین دهنده و خنک کننده است که به درمان جوش و آکنه کمک می کند. از صابون ملایمی استفاده کنید که مخصوص افراد مبتلا به آکنه و آب گرم است. بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید ارزان و ایمن هستند، بدون عوارض جانبی هنگام استفاده. یکی از مواد طبیعی که برای از بین بردن آکنه مفید است نمک آشپزخانه است. خوب، یکی از راه های قدرتمند برای از بین بردن جای آکنه که پوست شما را می آراید، استفاده از سفیده تخم مرغ است.

برای جلوگیری از تحریک و التهاب اسکار آکنه، از آهک استفاده کنید تا زخم های آکنه نیز سریعتر خشک شوند. درمان زخم های آکنه – آکنه های تازه التیام یافته مطمئناً زخم قرمز روی پوست خواهند بود. هرگز آهک را مستقیماً بدون مخلوط کردن با آب فشرده نکنید زیرا می تواند به تعادل pH روی پوست شما آسیب برساند. هنگامی که به طور مداوم از محصولاتی استفاده می کنید که به پوست شما آسیب می رسانند، ممکن است برای روزها باعث آسیب شود. خیلی محکم مالش ندهید زیرا می تواند باعث تحریک شود. این کار را به مدت 2 دقیقه در حالی که آبلیمو می‌گیرید انجام دهید. پنبه را به آکنه روی صورت بچسبانید. اجازه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *