اسکارهای ناشی از افزایش تشکیل بافت را کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک می نامند. اسکارهای آکنه مرتبط با از دست دادن بافت – مشابه اسکارهای ناشی از آبله مرغان – شایع‌تر از کلوئیدها و اسکارهای هیپرتروفیک هستند. کلمه هیپرتروفی به معنای “بزرگ شدن” یا “رشد بیش از حد” است. هر دو اسکار هیپرتروفیک و کلوئید با مقادیر بیش از حد کلاژن ماده سلولی مرتبط هستند. اسکارهای فیبروتیک افسرده معمولاً بسیار بزرگ، با لبه های تیز و کناره های شیب دار هستند. اسکارهای برش یخ ممکن است در طول زمان به اسکارهای فیبروتیک افسرده تبدیل شوند. آنها نرم، اغلب با پایه کمی چین و چروک هستند، و ممکن است به دلیل رگ های خونی که درست زیر جای زخم قرار دارند، ظاهری مایل به آبی داشته باشند. ترمیم کامل پوست، به شکلی که قبل از بروز آکنه به نظر می رسید، اغلب امکان پذیر نیست، اما درمان اسکار معمولاً ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. هدف از درمان اسکار دادن ظاهر فیزیکی قابل قبول تری به پوست است. به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند و اجازه نمی دهد چربی اضافی روی پوست ته نشین شود.

کلاژن اضافی در توده های فیبری روی هم انباشته می شود و در نتیجه یک اسکار سفت، صاف و معمولاً نامنظم ایجاد می شود. برخی از اسکارهای یخ‌چینی ممکن است با برداشتن پانچ از هر اسکار جدا شوند. پیوند پوست ممکن است تحت شرایط خاصی ضروری باشد – به عنوان مثال، گاهی اوقات درم ابریژن تونل های وسیع و گسترده (که مجاری سینوسی نیز نامیده می شود) را باز می کند که در اثر واکنش التهابی به سبوم و باکتری در فولیکول های چربی ایجاد می شود. اما هنگامی که آکنه مردانه رخ می دهد، اغلب مواد شیمیایی خشن مورد استفاده برای جلوگیری از لک های صورت برای استفاده در پوست ظریف مردانه بسیار قوی هستند. علت آکنه بسیار زیاد (چند عاملی) است، از جمله: عوامل ژنتیکی، غدد درون ریز (آندروژن، فاکتور سبوتروپیک هیپوفیز و غیره)، عوامل غذایی، فعالیت خود غدد چربی، عوامل روانی، فصل، باکتری های عفونی (Propionibacterium acnes) ، لوازم آرایشی، و سایر مواد شیمیایی. جدا از این، به روشن شدن برخی از علائم من کمک کرد و پوست من به طور کلی صاف تر و شفاف تر به نظر می رسید. آیا به دلیل ظاهر زشت اسکار آکنه نگران هستید؟

اغلب به چندین روش نیاز است، اما جای زخم ممکن است به طور قابل توجهی بهبود نیابد. نتایج طولانی‌تر ممکن است با چندین روش انتقال چربی به دست آید. اسکار کلوئیدی یا هیپرتروفیک معمولی 1 تا 2 میلی متر قطر دارد، اما برخی ممکن است 1 سانتی متر یا بزرگتر باشند. ماکول‌های آتروفیک معمولاً وقتی روی صورت ظاهر می‌شوند نسبتاً کوچک هستند، اما ممکن است یک سانتی‌متر یا بیشتر روی بدن باشند. هنگامی که بافت دچار آسیب می شود، بدن کیت ترمیم خود را به محل آسیب می رساند. کلوئید رشد بیش از حد بافت در محل آسیب است. به عبارت ساده تر، جای زخم در محل آسیب بافت ایجاد می شود. تولید بیش از حد کلاژن پاسخ سلول های پوست به آسیب است. فقط سلول های سطحی پوست برداشته می شوند، بنابراین زخم اضافی ایجاد نمی شود. اینها ضایعات کوچک، سفید و نرمی هستند که اغلب به سختی در بالای سطح پوست قرار می گیرند – تا حدودی شبیه جوش های سرسفیدی که به طور کامل ایجاد نشده اند. راه های موثری برای درمان و پیشگیری از این نوع آکنه وجود دارد. با این حال، هنگامی که کار آنها انجام می شود، ممکن است یک محل ترمیم تا حدی نامرتب به شکل بافت اسکار فیبری یا بافت فرسایش یافته باقی بمانند. گلبول های سفید و مولکول های التهابی ممکن است برای روزها یا حتی هفته ها در محل ضایعه آکنه فعال باقی بمانند.

از جمله عناصر کیت ترمیم گلبول های سفید و مجموعه ای از مولکول های التهابی هستند که وظیفه ترمیم بافت و مبارزه با عفونت را دارند. مراقبت از پوست در اینجا چند نکته در مورد مراقبت از پوست طبیعی قومی وجود دارد که باید بدانید. چربی در زیر سطح پوست تزریق می شود تا جای زخم های افسرده را افزایش دهد. میکرودرم ابریژن به جای یک برس با سرعت بالا، از کریستال های اکسید آلومینیوم استفاده می کند که از یک لوله خلاء عبور می کنند تا پوست سطح را از بین ببرد. بیشتر در افراد با پوست تیره رخ می دهد، اما گاهی اوقات در افرادی با پوست سفید دیده می شود. در افراد با پوست تیره تر، درم ابریژن ممکن است باعث تغییراتی در رنگدانه شود که نیاز به درمان اضافی دارد. برخی از رنگدانه های پس از التهاب ممکن است تا 18 ماه باقی بمانند، به خصوص با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید. لایه برداری شیمیایی ممکن است از بین رفتن رنگدانه های پس از التهاب را تسریع کند. اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئید برای سال ها باقی می مانند، اما ممکن است با گذشت زمان از اندازه آنها کاسته شود. آیا حاضرید “با زخم های خود زندگی کنید” و منتظر بمانید تا آنها به مرور زمان محو شوند؟

آنها معمولاً کوچک هستند، با لبه‌های تا حدی دندانه‌دار و کناره‌های شیب‌دار – مانند زخم‌های یخ‌چین. آنها معمولاً کوچک هستند و شکل دایره ای یا خطی دارند. تعدادی از درمان ها برای اسکار آکنه از طریق جراحی پوست در دسترس هستند. با این حال، دلتان را بپذیرید، زیرا درمان‌هایی که نیاز دارید در دسترس هستند و در جوهر محیط طبیعی شما یافت می‌شوند. قبل از اقدام به درمان اسکار آکنه، باید با متخصص پوست خود در مورد این سؤالات و سؤالات دیگری که فکر می کنید مهم هستند صحبت کنید. احساسی که نسبت به جای زخم دارید. کنترل را در دست بگیرید و در مورد روشی که می توان اسکار آکنه را از بین برد احساس بهتری داشته باشید. وای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *